Vad härligt med en weekend i London! Det behövs i höstmörkret. Vi åker till vårt älskade Paris någon vecka efter er.
Vill ni åka londoneye så är det smidigt att förköpa biljetter. Vi gjorde det i samband med att vi bokade vår resa på resfeber.se. Det kanske blir dyrt att skicka efter bara inträdesbiljetterna, jag har inte kollat. Vi fick våra i samband med flygbiljetterna och hotellreservationen.
Madame Tussauds är fantastiskt. Missa inte om ni inte redan varit där. Hyde park är också mysigt. Stort, så man kan lätt ödsla flera timmar där, men det kanske ni inte har lust med när ni är där så kort tid?!
Jag älskar att botanisera på Harrods. Svindyrt, men man behöver ju inte alltid köpa. Sist var vi där i samband med julskyltningen (som 2006 började i mitten på oktober...) och julgranskulorna för 9 pund styck hoppade vi över. Ganska högt upp i varuhuset finns en avdelning med "vaxduksprylar" typ necessärer, sminkväskor, kassar osv. Finns i hur många mönster som helst med Harrods-nallebjörnen utklädd. Min julnecessär åker fram varje år!

Selfridged och Mark&Spencer har bra shopping och stora kosmetikavdelningar om ni vill shoppa sånt. Men priserna är ungefär samma som hemma. På M&S kan jag tipsa om en fantastisk handkräm i pump av deras eget märke. Finns bara en.
Cirka 30 kronor fattigare och ett par sammetslena händer senare kan ni strosa vidare längs Oxford Street. Brett utbud av skor och stövlar. Sneakers och converse finns i dubbelt så många färger som hemma, om ni är ute efter sånt.
Trevlig resa!