Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-15, 09:20
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Re: Sv: Hälsning från inkfish

Citat:
Ursprungligen postat av Titti Visa inlägg
När jag bodde i Lefkos i maj i år, frågade jag hotellvärdinnan, om hon visste om mr Hapsis fortfarande lever. Hon tittade på mig och sa, ja det gör han, för när han dör, kommer hela ön att veta det med en gång.
Ja, sa ar det sakert!

Nu ska jag strax ta moppen och aka och bada.

Hade en fantastisk dag vid Apella i gar. I dag ar det mulet, vindstilla, klibbigt, 25 grader. Men molnen ska klarna upp vid lunchtid sa jag hoppas den prognosen star sig.

Jag vill garna sla ett slag for en nygammal restaurang dar jag atit tre ganger vid det har laget. Det ar To Feggari som haller pa att byta regi inom slakten. Det nya namnet blir Vala (ett sallan anvant ord for liten naturhamn), men skylten har inte kommit upp an.

De lagar den mat som jag inte kunnat hitta i Pigadia tidigare: traditionell husmanskost fran ugnen. Har atit kyckling i citronsas, lamm i tomatsas med gronsaker och och kyckling i vinsas. Mycket gott, dessutom kompletterat med tallrikar med mycket goda kokta gronsaker.

Har finns ingen meny, man pekar i koket bland det fatal ratter som finns varje kvall. Helt klart vart att rekommendera. Ligger vagg i vagg med pizzeria Bella Karpathos.

Annars har nog resans matmassiga hojdpunkter varit To Steki i Mesochori och den enkla tavernan i Christou Pigadi.

Vill ha en vecka till, har ar sa mycket oaten mat
Svara med citat