Ämne: Tavernatips
Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-24, 20:35
Baseman Baseman är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Tavernatips

Fyller på med några fler tips. Man hinner ju inte testa alla ställen man vill på en vecka men en del hann vi ju med .

Den bästa kleftikon jag ätit åt vi på Capricorn .Deras stifado går inte heller av för hackor ! Den ligger längst ner på gågatan mot Anaxos till. Gå inte dit när dom har "live greek music". Det visade sig vara en tysk med synth som spelade Elvis låtar ... Men stämningen var hög Vi åt här två gånger på en vecka ...

Kvinnokooperativet är klart värt ett besök. Underbart god mat !

Salt and pepper på gågatan imponerade inte . Ganska halvhjärtad mat enligt min uppfattning.

Vi gjorde även en utflykt till Molyvos och åt på Octopus (eftersom Janne nu rekommenderat det i guiden ) det var också väldigt gott och utsikten är riktigt mysig.

I övrigt kan jag bara säga att Lesvos helt klart infriade våra förväntningar om en lugn och avkopplande semester . Vi bodde på Blue Sky Hotel. väldigt trevligt hotell mitt i Petra men ändå väldigt lugnt och stilla. Personalen är hur trevlig som helst. Städningen lämnade en del övrig att önska... Man kan väl inte få allt
Svara med citat