Sv: Nästa års resa...
Någon rek Lalaria och Alkyon och det kan jag bara inte fatta?!
Sitter just nu på balkongen på Lalaria. Hade betalat för havsutsikt och fick flytta från det rummet pga MYCKET störande trafik, det kändes som att vägen gick igenom rummet. Vi kunde inte prata med varandra på balkongen, än mindre sova på natten. Talade med Apollos guide som skickade oss till Alkyon för att kolla om de hade något ledigt rum. Blev väldigt snorkigt bemötta där, men fick efter ett antal telsamtal med Apolloguiden tillåtelse att se 2 rum. Där skulle jag aldrig bo. Det ena rummet stank av mögel och var väldigt sunkigt och det andra låg rakt mot landningsbanan och hade en vägg som balkongutsikt.
Vi bor nu ff på Lararia eftersom det inte fanns ETT ENDA ledigt rum på hela ön enl Apollo. Har rest med Apollo i över 10 år utan detta strul, de har alltid varit tillmötesgående, men inte denna gång.
Lalaria är rent, men det är väl allt man kan säga. På ena sidan går grisar och bökar så det är mycket flugor hör och lite grislukt då och då och på andra sidan gal tuppar och kalkoner och så är det vägen rakt utanför som stör mycket som sagt.
Kort och gott, vi åker nte tillbaka hit. Vi har åkt till Naxos tre år i rad och ville testa nåt annat, vi ångrar oss kan jag säga. Nästa år blir det underbara Naxos!!! En fördel med Skiathos är den korta flygtiden och bra avgångstider. Stränderna är helt ok, men inte så fanstastiska som man läser om. Vattnet är svinkallt och vädret lynnigt så här års har vi märkt.
Läste på nån sajt om några som hade bott på Alkyon och de hade satt in foton på hur det såg ut i rummet de bodde, hemskt, sök efter hotellnamnet så hamnar man på en sån sajt.
Jag har varit runt på ganska många öar i Grekland och jag blev inte förtjust i Skiathos. Vi har åkt vespa runt snart hela ön och det är en väldigt liten ö så det går fort.
Hoppas att ngn som varit på den andra ön du undrade över kan svara dig! För jag skulle inte rek dessa båda hotell om du vill åka hit. Lycka till vad du än väljer!
|