Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-27, 17:47
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Nästa års resa...

Hej!
Jag har varit flera ggr på Skiathos och ön är så fantastiskt underbar! Jag har alltid rest dit med barn, och tycker att det är bäst att bo i närheten av Skiathos stad. Vi har ex bott på Villa Alexis och Villa Nina, i Megalli Ammos-området. Båda hotellen har pool, är jättetrevliga och fungerar bra med barn. Det är gångavstånd in till stan, som är välmatad med upplevelser. Att bo i Achilades el Koukonares har aldrig varit något alternativ för oss, när vi reser med barn. Det blir nog bra trist...
Ön har ett ju 60-tal stränder och jag anser att flera ligger väldigt högt upp på topplistan för Grekiska stränder. Det gäller bara att inte "fastna" på Megali Ammos (om man bor där), som inte är nåt vidare i jämförelse med de övriga.......
Lalaria beach, Koukounaries, Banana, Mandraki, Vromolimnos och sist men inte minst Tsourgia är ju några exempel på helt fantastiska stränder!
Det enda som är knöligt är de överfulla bussarna som man åker med ut till stränderna. Hyrbil eller taxi är alternativen. (el badbåt om det går nån sån?)
Det var en fråga om jämförelser mellan Lesvos och Skiathos. Jag har inte varit på Lesvos, men vad gäller stränderna så ligger ju Lesvos kraftigt i lä....
Hälsar C@nny
Svara med citat