Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi
Är också sugen på Skiathos eller Lesvos till nästa sommar. Finns det någon som har varit på bägge öarna och kan jämföra? Är det mycket dyrare på Skiathos tex?
Längtar redan!
Katitzi
|
Jag har aldrig varit på Skiathos men två gånger på Lesvos. Av allt jag läst och hört om öarna så är de väldigt olika. Lesvos är Greklands tredje största ö och har flera ganska stora städer och många byar. Det är en bitvis väldigt grön ö där endast 7 % av öns inkomster kommer från turistnäringen. Många stenstränder men det finns även sandstränder. Båda öarna ligger långt norrut i Grekland och är kanske inte så varma tidigt eller sent på säsongen.
Något som lär utmärka Lesvos är att de ofta slipper de hemska värmeböljor som ibland drabbar Grekland på sommaren.
Jag ska föra över mina foton till datorn den här veckan och planerar om det inte är något annat som kommer ivägen att skicka in ett fotoresebrev med lite kort text till Kalimera nästa helg. Jag har tagit många kort men är en verklig amatör så det är inga märkvärdiga bilder men flera orter och platser finns med.
Eva