Sv: Tillbaka på Kreta igen
Jag vill bara lägga ett inlägg om den härliga fest som beskrevs i denna tråd. Jag och min fd sambo var av en ren tillfällighet i Plakias den 27 sept för ett antal år sedan. Visst såg vi alla reklamskyltar för "day of tourist", men vi hade då ingen aning om vilken fantastisk fest vi fick vara med om. Det var massor med människor. En mix mellan turister och greker. Dans sång musik och naturligtvis lite tal. Då med budskapet: Åk hem och be era vänner besöka oss i Plakias.
Maten bestod av buffe med allt möjligt hemlagat. Dessutom fanns fantastisk efterrätter.
Matborden var minst 20 m lång.Otroligt gott. Vinet fylldes på allt eftersom kvällen fortskred.
Minns att vi gick hem med ett leende på läpparna efter en oförglömlig kväll. Så mitt budskap är: Åk till Plakias om ni har möjighet och var med om denna årligen återkommande byfest. Genuinitet och äkta glädje på hög grekisk nivå!!!!
Vi var där året efteråt också och hade lika trevligt. Tyvärr har jag inte varit tillbaka sen 2004, men blir glad och läsa att festen fortfarande finns kvar. Nästa år den 27 september åker jag igen. Nån som vill med??? Bengt
|