Ämne: Moderatorer
Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-04, 00:53
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Moderatorer

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Som ny medlem så är det inte lätt att veta skillnaden, jag menar att man lätt kan få uppfattningen att alla inlägg som skrivs av tex. Kalimera är skrivna i egenskap av admin.
Hmmm... Jag förstår vad du menar. Men samtidigt så har nog "de flesta" lite erfarenhet av olika Forum när de hittar hit!? Och ser om det är en Moderator eller i form av vanlig medlem som den skriver? Av tidigare erfarenhet! Men visst. Vi är alla barn i början...

Vad jag inte förstår är när gamla medlemmar inte kan se när moderatorerna skriver privat eller som moderator... Eftersom de är tydliga med det. Det ger ett intryck av att man inte läser inlägget ordentligt så man ser hur det är undertecknat. För det klargör ju i vilken kapacitet inlägget är skrivet!

Men det kan vara ett problem! Men inte större än man gör det! Jag har själv blivit utsatt för kritik där man missförstod eller missuppfattade mina egna åsikter kontra min sits som moderator.

En möjlig väg skulle kunna vara att inlägg från en Moderator helt enkelt inleds med: Moderatorinlägg eller något sådant som rubrik. Men då måste de komma ihåg att skriva det också...

Men är det verkligen ett så stort problem...?

Senast redigerad av Peter den 2009-10-04 klockan 00:56. Anledning: Stava rätt Peter....