Ämne: Moderatorer
Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-04, 09:13
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Moderatorer

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Vad jag inte förstår är när gamla medlemmar inte kan se när moderatorerna skriver privat eller som moderator...
Det kan inte handla om annat än en ovilja att förstå. Eller en vilja att missförstå och komma med kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
En möjlig väg skulle kunna vara att inlägg från en Moderator helt enkelt inleds med: Moderatorinlägg eller något sådant som rubrik.
Ja, fast som du skrev tidigare så är det ju redan tydligt som det är. Problemet är som jag ser det, det motsatta, vilket också detta citat från den andra tråden säger:
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
När det står ordet moderator under användarnamnet så kan det bli lätt att vid första ögonblick tolka det som om en moderator skriver inlägg.
När moderator skriver som vanlig medlem förstår en del medlemmar inte att hon inte skriver som moderator. Lösningen kanske är att ta bort ordet moderator (och admin) från den plats där det står under användarnamnet. Naturligtvis kombinerat med att de fortsätter att skriva under med moderator/admin när de skriver i den rollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vilma Visa inlägg
Min uppfattning, är att reaktionen handlade inte alls om, ifall det var en moderator eller ej som skrev, utan vad som skrevs.
Så uppfattar jag det också och av inläggen att döma så är det inte många som har uppfattat det på något annat sätt.