Det liksom snurrar runt i skallen lite
Men det är en rätt skön känsla då jag har ett mycket intressant projekt på gång. Jag har varit med på Kalimera sedan starten, en oerhörd mängd information, tusentals foruminlägg, trevliga fester mm. mm. har fört mig och sambon till nu avverkade 14 resor och årets Patmos/Samos-upplevelse blev en av de 2-3 absolut bästa. En mycket stark upplevelse känslomässigt, två nästan fånigt leende kände vi oss som under hela de två veckorna vi hade där och vi har nog ännu inte begripit hur allting kunde bli så bra som det blev.
Nu har jag en annorlunda nedräkning på gång, jag utträder ur 40-åringarnas skara och in i 50-åringarnas nästa sensommar, något åldersnojig i kombination med en portion nostalgi härjar inuti mig. Och lite som om själva f*n flög i mig fick jag redan i slutet av resan i midsomras, en mycket stark och klar reseidé om hur nästa sommars Greklandsresa ska gestalta sig. Jag är nyfiken av mig, relativt spontan och tror att första intrycket av saker och ting spelar stor roll i mycket man gör i livet. Att en glad och trevlig kamrat här i forumet själv inträdde i 50-årsgänget tidigare i somras med suveränt anordnad fest gjorde ju inte varken saken eller redan påbörjade idéer sämre
Därför suger jag på karamellen att hela resan nästa sommar redan är "klar", alla detaljer ska läggas ihop och bli en resa men den kommer att skilja sig totalt från hur vi rest ända fram till nu i somras. Den ska "sys ihop" detalj för detalj men jag kan ju inte avslöja något vad jag planerar eftersom sambon också är här i stort sett dagligen men sällan inloggad. Alla 14 resor hittills har ju gett tankar om öar, platser vi kanske kommer att besöka, nya platser och platser vi gärna vill återvända till. Alla 14 resor har varit charter, för oss bekvämt och vi har varit supernöjda alla 14 gångerna men ibland fått undra över en del smärre fadäser.
Frågan jag ställer mig - har någon av er andra gjort en liknande "helomvändning", satt igång en planering för att bryta mot det egna mönstret, ta ut svängarna ordentligt och försökt få till en ännu bättre upplevelse än er kanske allra bästa resa någonsin??? Det är lite som att deltaga här, eller som att bläddra i kataloger, dammsuga internet på info, halva nöjet är att planera resan hur den än ska utföras.
Av förklarliga skäl kan jag inte gå in i detalj vad det är för resa jag redan har "bestämt", den är menad att bli en överraskning för sambon och dessa grundförutsättningar vet hon om. "Du får vackert vänta och se....." är vad jag säger till henne hela tiden. Och jag har inte låtit någon annan få veta grundtankarna, eventuella öar och/eller platser jag tänkt ut. Överraskning ? Det ser kanske inte ut som en men jag berättade direkt om
tanken, hur det hela kommer att avlöpa är vad jag lika fånigt leende som på Patmos/Samos nu går omkring och gör.
Galet ??? Halvknäppt ??? Javisst men jäkligt kul, inspirerande men jag vill ha
MER inspiration !!!
Jag börjar så här, det kan vara kul att spåna lite och att det gäller en sommar då just jag råkar fylla jämna år är bara en liten del i idéerna och tankarna. Men att göra det är i och för sig en bra anledning att låta passerandet av ännu en milstolpe i livet bli en upplevelse att minnas. Normalt sett brukar jag gå i "Greklands-ide" ungefär från nu fram till februari-mars ungefär men tänker denna höst och vinter göra ett undantag
Slänger ut stafettpinnen lite på måfå........
Hasse