Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-04, 21:01
Assars avatar
Assar Assar är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Önskar inspiration till en speciell resa

Att bryta möstret... Förra året, för första gången, ö-luffade vi istället för att åka charter. Det är något annat, att bestämma själv, ordna boende på egen hand och avgöra hur länge man ska vara på en ö eller ort. Var på Sifnos, Milos, Serifos och i Aten.

Jag har varit i Grekland varje år sedan 1999 och några gånger dessför innan. Vi har alltid tidigare åkt charter, men allt mindre deltagit i utflykter och annat.

I år var planen att inte alls åka till Grekland, det var svårt att få till det pga jobb och studier (för min dotter). Men det blev ändå möjligt och Kefalonia var önskemålet. När vi väl skulle boka, en enda tänkbar vecka, tvekade jag verkligen. Det som var kvar var i Skala på södra sidan och där ville vi inte vara en hel vecka. Istället blev det flygstol till Argostoli och en hyrbil.

För en dryg vecka sen kom vi hem och har kört runt halva ön (den norra mest). Att "billuffa" var suveränt, i Joniska havet passar det inte så bra att ö-luffa under en vecka. Vi har bott på flera ställen (visserligen förbokat) i Lassi, Assos och Sami. Har hunnit se mycket av ön och jag har LÄRT MIG KÖRA BIL I GREKLAND. Första dagen när jag körde serpentinvägar utan räcken kändes det som en nära-döden-upplevelse, men redan andra dagen var det rätt OK. Var "tvungen" att åka till Mirtos, Antisamos osv.

Kan man inte kontrollera faran, får man kontrollera rädslan!

Ska inte säga att jag aldrig mer åker charter, men det lockar mig föga längre.

Gör nått nytt, du kommer inte att ångra dig!
Svara med citat