Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-07, 18:25
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Lesvos, Limnos och kanske Chios eller annan ö.

Vi har vært på alle øyene som nevnes. Lesbos, Chios og Limnos.
Limnos er vel den øyen som skiller seg ut, nesten ikke turister. Myrina er en koselig by, ingen "juggel "butikker. Utrolig bra mat. Vennlige mennesker som gjerne tok kontakt når vi kjørte rundt med moped. Det er fine veier. Det er masse gamle landsbyer å besøke, mye landbruk. Vi bodde et par km. uten for byen. Badestrandene er ikke noe spesielt, men helt ok.

Lesbos er også en flott øy, men mye mer turistifisert enn Limnos, særlig rundt Molyvos og Petra. Der kunne ikke jeg tenke meg å bo, men smaken er jo forskjellig. Vi har bodd i Plomari og likt oss der. Stranden ved Agios Isodores er flott. Vi leidde sykler for nærområdet, eller har vi leidd bil. Lesbos er en stor øy, slik at det er store avstander med moped (faktisk også med bil).

Chios er også en fin øy. Vi har bodd i Megas Limnionas og nå i Agia Fotini.
Også her er det forholdsvis store avstander om man vil se hele øyen. Om man ikke reiser charter ville jeg forslå et par netter i Galissas og ellers rundt strekningen Karfas/Megas eller Agia Fotini. En plass vi også likte var Emborios. Det er flotte byer på Chios, eks. Pirgi, Mesta og flotte badestrander.
Det går charter fra Norge til Chios, derfor er det en del norske turister, samtidig som nederlandske.
Svara med citat