2009-10-12, 20:23
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Kalymnos? Skall jag verkligen dit?
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Hej,
Jag blev väldigt sugen på Kalymnos efter att ha läst alla inlägg där alla skriver gott om Kalymnos, men efter att ha läst beskrivingen som ligger här på Kalimera så har jag fått kalla fötter, skall jag kliva av färjan överhuvudtaget? Eller bara dra vidare alt. bara stanna för att byta färja?
Men nu börjar jag undra, skall jag hoppa över Kalymnos? Det verkar vara rätt exploaterat av charterbolag och allmänt överkört. Stämmer detta verkligen?
Jag älskar stökiga städer i originalutförande men även byar där inkommande färja är en stor händelse, jag hatar att köra bil när jag är ledig, älskar att promenera och att sitta på Ouzerior/tavernor och njuta av livet som bjuds.
Till saken hör att jag och Naxos inte alltid kom överens, välsorterade boklådor och aghia Anna till trots...
/Grimm, som verkligen gillade Amorgos, och föll pladask för Parikia...
|
Ja, du Grimm, det är väl så här; antingen älskar man denna karga ö eller så inte. Det finns inget mittemellan. Jag blev sanslöst förälskad i ön första gången jag kom till ön 1992 och det har blivit 12 resor dit sedan dess. Har även varit på Mykonos, Kreta, Rhodos och Karpathos men ingen av dessa öar har tillnärmelsevis gett mig det som Kalymnos har. I mitt tycke har Kalymnos allt! Otroligt vänliga människor, härlig natur, ljuvliga bad och en massa annat. Och så Telendos... 10 minuter med taxibåt från Myrties.
Vi återvändare bara måste åka minst en gång om året till vårt Paradis! Nu i år var jag ner först en vecka i maj och sen en vecka i september. Planering inför majresa 2010 pågår och så lär det väl dyka upp en vansinnig längtan när vår svenska sommar går mot sitt slut så då sitter jag väl där med en biljett igen...
/Eva
|