Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-13, 21:55
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Vad är det för fel.....

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag blir lite trött på att det klagas på folk som gärna vill åka till samma ställe och fira sin semester

Riitta
Så länge ingen erbjuder sig att betala för mina resor (och den kön är inte lång!) så förbehåller jag mig också rätten att bestämma när och vart jag ska resa.

Det har väl i och för sig hänt att man någon gång har hört någon fundering (och kanske själv också haft någon) över vad som gör att en del åker till samma ställe, och kanske t o m bor i samma rum/lägenhet, gång på gång. Men det är ju vars och ens ensak och har säkert flera förklaringar.

Vår omgivning tycks sedan många år ha vant sig. Den vanligaste frågan är inte "Varför ska ni till Grekland/Egina/Karpathos igen?" De tycks ha vant sig, så frågan blir istället oftast "När ska ni till Grekland/Egina/Karpathos igen?"

Men det här med favoritställen innebär ju ett annat problem som du snuddar vid Riitta. Dels har man ju de här favoriterna som man ju vill tillbaka till, helst varje år, och dels har man ju en lång önskelista på nya öar som man är nyfiken på och gärna vill besöka. Och då uppstår ju problemet som du pekar på: En viss begränsning i tid och pengar.

Resultatet blir ju en spännande årlig kamp mellan olika känslor. Just nu sitter vi på nybokade lågprisbiljetter till Athen i juni, och eftersom abstinensen efter både Athen o Egina växer för varje månad så är ju det valet givet. Sen får vi se vilket utrymme som ges för Karpathos och andra angelägna resmål.
Svara med citat