Citat:
Ursprungligen postat av malou
Om du har en forkjærlighet for Parikia, er kanhende ikke landsbyene på Kalymnos rett sted for deg? Bortsett fra Pothia, muligens. Mens eks. Myrties/Massouri ikke har bykarakter, man kan vel egentlig ikke en gang snakke om gater der. Heller en langsgående vei med små avstikkere.
[klipp...]
Selv om øyen mangler de flotte 'kykladesandstrendene', og partyfaktoren generelt er lav. Inntrykket mitt er at flere Kalymnosentusiaster besøker øya på egen hånd. At det deriblant er mange godt voksne; et pent uttrykk for middeladrende  eller 50+.
|
Hhhmm, frågan var ju om jag skulle gilla Kalymnos i relation till till de andra öarna jag valt som destination, och det verkar passa bra! Att Jag gillar Parikia betyder ju inte att jag söker party-party á la Mykonos, Ios eller Paros överallt. Jag tackar för din värdefulla insikt. Efter att ha läst ditt inlägg flera gånger, så ser jag att Kalymnos kanske inte är så illa så som beskrivet här på Kalimera.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99
Ja, du Grimm, det är väl så här; antingen älskar man denna karga ö eller så inte. Det finns inget mittemellan. [klipp...]
Planering inför majresa 2010 pågår och så lär det väl dyka upp en vansinnig längtan när vår svenska sommar går mot sitt slut så då sitter jag väl där med en biljett igen...
/Eva
|
Ytterligare en anledning till att vilja åka
Citat:
Ursprungligen postat av Mette
Ja, det skal du, og du skal bo i Pothia 
|
Men det var till slut denna motivering som satte spiken i kistan! Klart jag skall åka till Kalymnos!
Tack alla som svarat hittills, och jag tar gärna emot fler åsikter om Kalymnos!
/Grimm, som trots morgonens snöfall känner att sommaren nalkas!