Stå på Dig Riitta!
Vi lever i ett fritt land och vi har (ännu så länge i alla fall

) rätten att åka precis vart vi vill på vår semester.
Själv så åker vi ju till Grekland OFTA, (de senaste åren 2-3 ggr per år) och det är vi glada för att vi har kunnat göra....Vi har även åkt över nyår och påsk till andra resmål...Men en sommarsemester utan Grekland har liksom inte funnits på kartan eftersom sommar är den enda tid jag haft långledigt som lärare.
Efter att i många år bara letat nya platser varje gång känner jag mer och mer att jag vill tillbaks till favoritplatser...så har det blivit de senaste åren.Bara ett fåtal nya öar står på önskelistan, de andra får vara..De läser jag om här i stället.
Nästa år blir en annan prioritering. Dels blir jag förmodligen arbetslös i början av året och det "kostar" resor, dels vill vi för första gången på många år njuta en sommar i Kalmar/på Öland. Värmen i Grekland på sommaren börjar jag lida mer och mer av.
Så FÖRHOPPNINGSVIS kan det i fortsättningen bli en septemberresa till Grekland och sen kanske inte ekonomin tillåter mer...men en tillvaro UTAN Greklandsresor blir svår att tänka sig även om det genuina SPANIEN också lockar mer och mer...
De som har sommarstuga åker ju jämt till samma plats och vem ifrågasätter det

Lissi - som har 8 dagar kvar till Tinos