Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-14, 21:26
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalymnos? Skall jag verkligen dit?

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Ju, jag läste det, men det finns många andra vackra grekiska öar.

Jag ställde dig frågan varför vill du tillbringa hela din semester på en plats och undrade om du inte kände längtan till andra destinationer. Det är helt naturligt att man frågar hur andra människor tänker och tycker. Jag är också intresserad av psykologi och då är förstås mitt intresse hur en annan person skulle handla i den eller i en annan situation, hur andra tänker och varför en och annan väljer det ena eller det andra.

Min kärlek till Grekland är så stark, jag är redan fast och känner ett starkt behov av att upptäcka och jämföra andra grekiska öar. Men vi är olika och du har inte behov av att åka runt till olika öar som du skriver.

Själv är jag också nyfiken på Kalymnos eftersom jag aldrig varit där. Kanske nästa år blir resan dit av. Jag önskar dig en trevlig vistelse på "din" favoritö nästa år.

Enigma
Enigma,
Min kärlek till Grekland är också så stark att det ibland gör riktigt ont i hjärtat. Och visst är jag nyfiken! Men det är så att en vecka är vad jag kan komma ifrån per år och då är det självklara valet Kalymnos. Får jag chansen att åka en vecka till, är det bonus. Och ska sanningen fram så är jag definitivt inte ensam som reser... vi är ett gäng tjejer som är utspridda över Sverige och om någon inte gjort sin årliga tripp till K så går djungeltelegrafen... Självklart ställer vi upp om vi har möjlighet som de goda kamrater vi är... !

Jag hoppas verkligen att du får möjlighet att besöka Kalymnos som är väldigt vacker i sin karghet. Vi är ju lite "tokiga" vi som återvänder år efter år... Du är väldigt välkommen att bli en av oss!

Hälsningar
Eva
Svara med citat