Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-15, 08:43
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Vad är det för fel.....

Då har du trevliga vänner/kollegor! På mitt förra jobb var det några manliga kollegor som på ett otrevligt sätt gjorde narr av mig på grund av att vi åkte/åker till Grekland. Jag tog åt mig och kände mig tvungen att börja förklara... kände mig bara dum efteråt, vad skall jag behöva göra det för? Är jag inte vuxen och har tjänat ihop mina pengar?

En granne "fnös" åt mig i somras pga Grekland och började fråga "när skall ni växa ifrån det?" Men själv hade han inte varit i Grekland som vuxen. Då "fnös" jag åt honom.

Jag brukar bli irriterad när folk försöker styra mitt liv och har ibland svarat irriterat, ilsket. Men man får intressanta reaktioner om man behåller lugnet och kan använda lite ironi istället. "Intressant att du tycker så! Har du kanske fler åsikter och råd till mig om hur jag bör leva mitt liv?"

Jag tror att i många fall är det mycket avundsjuka bakom, folk avundas för att man har hittat något som betyder mycket för en, som bringar glädje i ens liv. Konstigt nog, som om min glädje skulle förminska något i deras liv?
Svara med citat