Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-15, 17:27
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Kalymnos? Skall jag verkligen dit?

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Ja, du Grimm, det är väl så här; antingen älskar man denna karga ö eller så inte. Det finns inget mittemellan. Jag blev sanslöst förälskad i ön första gången jag kom till ön 1992 och det har blivit 12 resor dit sedan dess. Har även varit på Mykonos, Kreta, Rhodos och Karpathos men ingen av dessa öar har tillnärmelsevis gett mig det som Kalymnos har. I mitt tycke har Kalymnos allt! Otroligt vänliga människor, härlig natur, ljuvliga bad och en massa annat. Och så Telendos... 10 minuter med taxibåt från Myrties.

Vi återvändare bara måste åka minst en gång om året till vårt Paradis! Nu i år var jag ner först en vecka i maj och sen en vecka i september. Planering inför majresa 2010 pågår och så lär det väl dyka upp en vansinnig längtan när vår svenska sommar går mot sitt slut så då sitter jag väl där med en biljett igen...

/Eva

Eva, vi håller fullständigt med dig. Vi är också återvändare och har besökt denna fantastiska ö 19 gånger och vi kommer att fortsätta med detta så länge vi kan. Två gånger om året är vi här, vår och sensommar, och två eller tre veckor varje gång. Din beskrivning av ön och dess befolkning är perfekt och det finns platser att bo på som passar de flesta. Vi bor alltid i Myrties där det är lugnt och stillsamt och bedövande vackert. Vi har besökt andra öar men ingenstans har vi känt ett sådant välbefinnande som på Kalymnos och det är hit vi ständigt längtar. Håller som bäst på att diskutera och planera för resor hit 2010. Systrarna Siw o Lena
Svara med citat