Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-19, 00:29
alaura75 alaura75 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Sv: Hur lär jag mig grekiska?

Jag har också ett stort intresse av att lära mig grekiska, har alltid velat lära mig för att jag tycker det är ett vackert språk men har inte kunnat hitta rätta sättet att lära mig bara. Har alltid lyssnat på grekisk musik/ grekisk radio eftersom jag är turkiska så är det rätt nära min egen kultur och har några grekiska vänner också. Jag har hört språket uttalet och lyssnat noga på texter av grekiska sånger som jag har lagrat i minnet och frågat vännerna vad dem betyder. Mina grekiska vänner har sagt att jag har ett fantastisk uttal även om jag inte förstår och inte kan språket. Det är på det sättet jag har lärt mig ganska många ord och några fraser. Som person så har jag väldigt lätt för språk, kan imitera det jag hör och kan lära mig snabbt när jag väl lär mig.
Men jag är ute efter att lära mig från grunden och för att kunna tala och skriva. Grekiska alfabetet verkar vara lite svår eftersom det är inte latin så det är mest det som gör mig osäker. Har beställt cd för nybörjare från adlibris men vet inte ifall det kommer vara till nytta. Har ni några andra förslag och tips om hur jag kan gå till väga ? Skulle blivit väldigt glad för jag är verkligen ivrig att lära mig språket.
Svara med citat