Tack för hjälpen Monica och grimm... Jag får nog kolla upp med Folkuniversitetet i Malmö och får se om tiderna passar för jag jobbar fram till kvällen var dag så det måste också passa mig.
Ja precis har man lätt för språk så kan det oftast räcka en språkkurs på CD med tillhörande bok.
När jag gick i grundskolan så fick jag lära mig serbiska språket via vänner. Först lyssnade jag mycket när dem pratade sinsemellan och lyssnade även på serbiska låtar. Sedan så frågade jag vad vissa ord betydde som upprepades ofta och antecknade alla dem orden jag hade lärt mig. Sakta men säkert började jag förstå språket och uttala i praktik och idag kan jag både tala och skriva på serbiska. Utan någon kurs,böcker eller CD.
Så det lönar sig och hjälper rätt mycket ifall man har vänner i sin omgivning som har det språket som modersmål eller kan språket för man lyssnar och hör hela tiden.
Nu får jag se och hoppas att språk-CD:n och böckerna kommer vara till hjälp.
Jag har också använt mig av ett liknande sätt som du har gjort MalinEF då jag började lära mig serbiskan och det hjälpte mig rätt mycket.
Tittade på serbiska filmer med text och började förstå innebörden av dialogen med hjälp av dem orden jag förstod. Och det sättet använder jag när jag lyssnar på grekiska låtar och grekisk radio.
Jag kan också hålla med kardoula hon har rätt i det
Lycka till för oss alla som vill/ska lära sig grekiska