Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-21, 22:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Plomari har färre turister än Molyvos om det är viktigt. Molyvos är dock mycket charmigare med en skön grekisk stämning. Flera bra tavernor och en fin hamn. Många charmiga gränder, grekiskt vardagsliv finns det gott om där också. Är stränderna viktigast ska ni kanske ändå välja Agios Isidoros.

Det är enkelt att ta bussen från Molyvos till de bättre stränderna i Petra och Anaxos. Petra är för mig mycket trevligare än Agios Isidoros som har få bra tavernor och mest kändes som en turistort.

Jag gillade omgivningarna ovanför Plomari och staden hade ett par trevliga torg med grekisk vardagsliv, en ganska ordinär strandpromenad och det är inget ställe som kommer högt på min favoritlista.

Jag gillade verkligen vårt boende Acrogiali i Agios Isidoros så behöver ni inte pool rekommenderar jag det gärna. Trevlig värdfamilj och några få meter till stranden. Taxi från flygplatsen kostade 40 euro och går att förboka via hyresvärdinnan. Han körde mycket lugnt och civiliserat och vi fick en bra barnstol enligt vårt önskemål.

Några synpunkter från mig men några har jag ju skickat dig tidigare. Kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev till dig.

Eva
Svara med citat