Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-22, 16:10
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Nu vet jag inte om jag har missuppfattat något? Plomari är för oss den mest orörda ort vi besökt i Grekland. Därför fastnade vi mycket för Plomari eftersom den inte visade någonting som så att säga, "skapats" för oss turister. Och visst finns det andra turister i Plomari, det kommer man ju aldrig ifrån och de finns ju även i Petra, Molyvos och Anaxos. Nämner de eftersom det var de orter vi besökte där 2007.

Men ordet "turistisk" har väl genom åren fått ett flertal väl diskuterade betydelser här så att tipsa varandra om orter som är "bra" är egentligen ganska svårt. Vad söker man och vad vill man ha ut ? I detta fall tyckte vi att Plomari var flera klasser "bättre" än Molyvos eftersom Molyvos i våra ögon var så mycket mer turistisk som ort än Plomari. Molyvos var inte "dåligt" men vi skulle heller inte säga att man inte ska besöka Molyvos.

Att även jämföra med Agios Isidoros tycker jag vore helt fel för där bor man bara, om man t.ex tar en charter. Att två stora kända hotell, Pebble Beach och Aegean Sun ligger lite "offside" utanför AI gör ju att man bor lite mitt emellan så att säga. För visst ligger A.Sun längs vägen utanför A.I. om jag minns rätt ?

Nåja, vi gillar Plomari, Molyvos lite mindre och så lägger vi Petra mitt emellan för där tyckte vi också det var bra (bodde där en vecka av 2).

Hasse
Svara med citat