Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-30, 21:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Forts - hemma från höstluff

Härligt att Tinos är en ö som får fler och fler besökare som vill återvända....Det är verkligen något som trollbinder...kanske bara något så enkelt som grekiskt vardagsliv utan åthävor för turismens skull....en lite avmätt nyfikenhet som omvandlas till välkomnande om man anstränger sig lite, lite.....Jag har i alla fall efter 20 år och säkert minst 25 olika öar fastnat....Jag behöver inga andra öar.....allt jag vill ha av ö-liv finns här...

Vill jag ha fastland finns andra pärlor...

Angående pelikaner så hittade jag Marco i söndags alldeles utanför kyrkan ovanför hamnen...det verkade precis som om han lyssnade på prästen som hördes från kyrkan....han såg ut att vänta på någon...
Nikoleta berättade att det säkert var så att den som driver ouzerian i kyrkan vid ag. Stavros utanför byn säkert var därinne...Marco har fått åka flakmoped med honom några gånger och är så stolt över detta så han är som en trogen hund numer...vill gärna åka fler gånger........Jag har "pratat" med Marco flera gånger denna vecka och han har så snälla ögon!! De allra flesta gångerna på dagen ser man honom på lekplatsen..Han gillar barn!

Ja oj så man kan kan förlora sin själ till en ö....

Jag vet ju hur många här gjort det...till Kalymnos, Karpathos, Amorgos, Ikaria mfl... Så är det ju bara.."NÅGOT" gör att man faller platt.....Så vill man bara tillbaks..och tillbaks....

Lissi
Svara med citat