Sv: Blue Waves - Agios Isidoros
Någon som skrev här på forumet inför sin resa i år skulle till det hotellet. Kanske de kan svara dig. Det verkar ligga i Varvara eller kanske byn heter Varvera. Formellt är det nog Agia Varvara som är det riktiga namnet. När vi var där första halvan av sept 2007 så var allt stängt och mörkt där ute vid den vackra promenadvägen som följde havet. Jag som är förtjust i vägar med lite trafik tyckte om att gå vid havet. Tror att det under sommaren är betydligt mer liv där ute. Turistsäsongen är kort här. Stenhusen var mycket vackra och speciella i mina ögon. En del är mycket stora och lite spektakulära. Rika greker som pratade perfekt engelska mötte vi här. Kanske bor de inte där under vinterhalvåret. Vill ni ha lugn och ro är det inte något fel på läget.
Tavernorna i Agios Isidoros var ganska få och höll inte riktigt den standard jag förväntar mig på grekisk mat. Nu hade jag året innan varit på Folegandros och var aningen bortskämd. Visst åt jag några goda middagar men utbudet var inte vad vi förväntade oss. Dottern som är vegetarian och bott i Grekland saknade också många rätter. Jag skulle inte våga cykla mellan Agios Isidoros och Plomari på kvällstid. Vägen är för smal och kurvig och det var mycket buskörning i området. Däremot är det enkelt att cykla eller gå från Varvara in till Agios Isidoros. Till Plomari gick vi bara i dagsljus och det är inte sträckan som är problemet.
Eva
Senast redigerad av Eva L den 2009-10-31 klockan 08:26.
Anledning: Stavfel
|