Jaha. Till de flesta tidigare inläggen. Kommersialisering har funnits så länge det funnits pengar. Eller byteshandel... Det ligger i människans natur att försöka tjäna så mycket som möjligt för att öka sitt välstånd.
Om barnen, och de vuxna, tycker att det är kul med en fest med "bus eller godis" så får det väl vara så då. Om det sker under ordnade former. Jag tycker bara det är lite synd att det ska ske under den helg när de som vill ska hedra och tänka på de som inte längre är med oss. Då riskerar Halloween-firandet att bli lite respektlöst tycker jag... Jag missunnar inte barnen att ha lite roligt. Men man kanske kunde flytta firandet några veckor framåt eller bakåt...?
Men jag har inga större problem med att det ringer på min dörr längre. Inte sedan jag öppnade den när jag var helt naken, med en halvfull Whiskey-flaska i en ena handen och en yxa i den andra...
Nejdå. Svimma inte. Jag har inte gjort det. Jag stal den scenen från en gäst hos Jay Leno... (Jag tyckte den var så rolig...

) Men jag överväger allvarligt att göra det nästa gång de kommer och ringer på och vill pracka på mig Vakttornet........
Hoppas jag inte kränkte någon religiös här nu...

Och gissa hur många grader jag bryr mig i så fall...