I sverige har jag varit pa ett o annat halloween party (bade for vuxna o for barn)
D va kul tyckte jag
Har i Grekland firas d inte o jag mar lika bra for det (d finns ju sa mkt annat dom firar har)
Fast igar kopte svarmor en fin pumpa till mig som jag gick loss pa med kniven o gjorde en pumpa lykta i form av ett rysligt

ansikte.
Svarmor gjorde pumpa paj av innehallet

Nu hoppas jag ju att nagon inte gar forbi huset och blir skramd!!!
SERIOST!!!!! vem tusan har sa daligt hjarta att dom blir skramda till hjartinfarkt av reklamblad med maskerad drakter??
D finns dom som smyger runt, knackar pa fonster mm for att skrammas.
Ett fruktansvart pahitt for d kan skramma ihjal vem som helst(med eller utan mask), aven mig fast jag tror mig ha ett starkt hjarta!!
Varfor skulle man krakas av maten??
Det smakar ju inte ackligt for att man fargar potatis mosen rod eller gron eller formar fingrar av marsipan!!!
Gar man pa ett halloween party vet man ju om att allt ar pa latsas.
Det e party, jippo o d ska vara kul!!
Klarar man inte av det och inte heller gillar halloween firandet kan man ju faktiskt tacka nej!!
Dock tycker jag att nar man har party for lite mindre barn, ska man kanske fundera pa om dom verkligen forstar att det ar pa skoj.
Ibland ar man for liten for att forsta att det inte ar snor och avhuggna fingrar som ligger pa tallriken.
Barn kan aven bli vettskramda av laskiga masker.MEN aven av TOMTEMASKEN!!!!!!! ( Affarerna borde kanske sluta salja tomte masker med??)
Jag ar sjukt radd for kackerlackor.
Det ar panik varenda gang dom dyker upp.
Jag har sagt till min man att den dagen en kackerlacka ar PA mig kommer han fa kora mig till psyket....SA radd ar jag!!!
Jag vill inte se, hora eller kanna dom!!! Men om jag ser ett foto i tidningen eller nagot uppladdat foto pa dessa djur skulle jag inte bli rasande for att ingen varnat mig for STOTANDE bilder.
Varje dag (framforallt svenska kvalls tidningars lopsedlar)mots vi av otrevliga bilder.
Krigs bilder, stympade manniskor.....d tycker jag ar varre an reklamblad m dracula drakter....For att det ar pa riktigt detta ar verklighet!!!
Varje dag gar jag forbi slaktaren som har doda, skinn fladda djur hangandes i fonstret.
I mat affarens kottdisk ligger det sma sma stympade lamm o stirrar pa mig m sina ogon.....Ingen varnar mig for det!!!
Visst affarerna vill tjana pengar!!!!
Men det gor dom bara om VI handlar!!
Vilka koper dessa laksiga drakter??? JO dom som vill, dom som vill skoja till det, dom som vill ha ett maskerad party m tema halloween (blod, spoke, laskigt)
Alla far ha sin asikt...gilla eller ogilla!!
Men jag tycker faktiskt att du, Enigma overdriver......
Ar man saaa kanslig maste man nog tyvarr stanna inne, isolera sig, bli eremit for det finns varre saker runt om oss an HALLOWEEN o dom sakerna ar VERKLIGA o valdigt mkt mer skrammande!!!!!
Kanske nagot o fundera over hur vi ska forandra varlden till det battre innan vi forfasar oss over JIPPON!!!