Ämne: Halloween
Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-01, 16:47
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Halloween

Citat:
Ursprungligen postat av A.Konstantinidis Visa inlägg
I sverige har jag varit pa ett o annat halloween party (bade for vuxna o for barn)
D va kul tyckte jag

SERIOST!!!!! vem tusan har sa daligt hjarta att dom blir skramda till hjartinfarkt av reklamblad med maskerad drakter??

D finns dom som smyger runt, knackar pa fonster mm for att skrammas.
Ett fruktansvart pahitt for d kan skramma ihjal vem som helst(med eller utan mask), aven mig fast jag tror mig ha ett starkt hjarta!!

Varfor skulle man krakas av maten??
Det smakar ju inte ackligt for att man fargar potatis mosen rod eller gron eller formar fingrar av marsipan!!!
Gar man pa ett halloween party vet man ju om att allt ar pa latsas.
Det e party, jippo o d ska vara kul!!
Klarar man inte av det och inte heller gillar halloween firandet kan man ju faktiskt tacka nej!!

Dock tycker jag att nar man har party for lite mindre barn, ska man kanske fundera pa om dom verkligen forstar att det ar pa skoj.
Ibland ar man for liten for att forsta att det inte ar snor och avhuggna fingrar som ligger pa tallriken.
Barn kan aven bli vettskramda av laskiga masker.MEN aven av TOMTEMASKEN!!!!!!! ( Affarerna borde kanske sluta salja tomte masker med??)

Jag ar sjukt radd for kackerlackor.
Det ar panik varenda gang dom dyker upp.
Jag har sagt till min man att den dagen en kackerlacka ar PA mig kommer han fa kora mig till psyket....SA radd ar jag!!!
Jag vill inte se, hora eller kanna dom!!! Men om jag ser ett foto i tidningen eller nagot uppladdat foto pa dessa djur skulle jag inte bli rasande for att ingen varnat mig for STOTANDE bilder.

Varje dag (framforallt svenska kvalls tidningars lopsedlar)mots vi av otrevliga bilder.
Krigs bilder, stympade manniskor.....d tycker jag ar varre an reklamblad m dracula drakter....For att det ar pa riktigt detta ar verklighet!!!

Varje dag gar jag forbi slaktaren som har doda, skinn fladda djur hangandes i fonstret.
I mat affarens kottdisk ligger det sma sma stympade lamm o stirrar pa mig m sina ogon.....Ingen varnar mig for det!!!

Visst affarerna vill tjana pengar!!!!
Men det gor dom bara om VI handlar!!
Vilka koper dessa laksiga drakter??? JO dom som vill, dom som vill skoja till det, dom som vill ha ett maskerad party m tema halloween (blod, spoke, laskigt)
Alla far ha sin asikt...gilla eller ogilla!!
Men jag tycker faktiskt att du, Enigma overdriver......
Vissa personer är rädda och känsliga för skrämmande bilder, djur, stympade likdelar etc. Du förstår att du är paniskt rädd för kackerlackor. Andra personer här på forumet är rädda t.o.m. för ormbilder. Jag är varken rädd för ormar, spindlar eller för kackerlakkor men endå förstår att folk har olika fobier och bara akcepterar det. Förstår du dina fobier men inte förstår att andra kan ha andra fobier? Du hamnar på psyket på grund av kackerlackor men andra kan må dåligt av något annat. Jag också skulle kunna säga att jag förstår inte hur man kan vara rädd för kackerlackor eftersom jag kan ta en till handen och döda med en gång - ändå akcepterar jag att någon annan kan inte det. Alla är olika.

Varför någon har hjärtinfarkt av det att denne person blev skrämd förstår jag inte heller men om det hände och blev ett faktum då betyder det att så kan hända. Folk har olika fobier. En medlem på Kalimera är höjdrädd och kan inte åka linbana. Jag är inte höjdrädd och åkte åtskilliga gånger linbanor i mitt liv. En del kan inte vistas i trånga utrymmen och börjar svettas och kvävas, blodtrycket stiger och då är det lätt att någon svimmar eller kanske får hjärtinfarkt, vad vet jag, allt kan hända.

Jag kan t.o.m.titta på stympade likdelar och på ett rinnande blod eftersom jag själv deltog i operationer. Tror du att alla orkar gå till prosektorium och delta i operationer? Angående att skrämma barn känner jag personligen några situationer där skrämda barn fick nervsjukdom och det gick inte att lämna dem ensamma hemma även för liten stund. Jag själv tycker inte om reklam som föreställer en lik eller påminner om döda människor eftersom det väcker sorg i mitt hjärta och påminner om hur jag förlorade min älskade mor.

Du påstår dig vara en expert på vad folk får vara rädda för och på vad dem inte får vara rädda för. Kan du förklara mig då varför en ca 30 år gammal kvinna på en resebyrå skakade av och var på väg nästan att svimma när jag visade henne mitt ärr efter gallstensoperationen? Jag ville få pengar tillbaka eftersom jag inte kunde genomföra resan p.g.a. den akuta operationen. Kvinnan ville inte tro mig och då visade jag ärret. Då förstod hon direkt och jag fick pengar tillbaka.

Några dagar sedan stoppade en man min man och berättade att polisen ringde till honom och berättade att deras son (som var narkoman) slängde sig under ett tåg och begick självmord. Den här mannen har en fru och två yngre barn till och deras flicka är mycket sjuk. Tror du att det vare lämplig att skicka till den här familjen en reklam med bilder föreställande likdelar eller att skicka till dem just på alla helgonsafton några personer förklädda med likdräkter? Vad tror du hur de eller deras chockade barn kommer att reagera?

Det är säkert att många fler förlorade sina anhöriga innan den här helgen. På vårt bostadsområde förra månaden hittade polisen en död äldre kvinna i en lägenhet. En reparatör hittade henne. Skulle då kanske vara lämplig att klä sig i likkläder och hälsa på de överlevande just på alla helgons dag?

Angående en läskig mat så vet jag inte vilka fantasier andra har eftersom jag aldrig deltog i sådana fester. Däremot är jag bombsäker på att en läskig eller motbjudande mat rör jag aldrig. Den som tycker om en läskig mat rekommenderar jag att åker till Kina och prövar kryppande maskar, ormar eller en varm aphjärna. Kanske en stekt hundkött? Varsågod och smaklig maltid för den som tycker om en sådan mat. Kineser kan säkert bjuda på många läskiga rätter. Kanske har de också kackerlakkor på sin meny? Jag hoppas att nu förstår du varför.....

Senast redigerad av Enigma den 2009-11-01 klockan 17:16.
Svara med citat