Ämne: Halloween
Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-01, 18:15
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Halloween

Citat:
Ursprungligen postat av A.Konstantinidis Visa inlägg
Varje dag (framforallt svenska kvalls tidningars lopsedlar)mots vi av otrevliga bilder.
Krigs bilder, stympade manniskor.....d tycker jag ar varre an reklamblad m dracula drakter....For att det ar pa riktigt detta ar verklighet!!!
Jeg er veldig enig i alt det du skriver, A.Konstantinidis, men fremhever dette sitatet fordi det var en så fin motvekt til alle som skriker opp om at det kan være farlig eller "slemt" med "ekle" reklamebilder og likdrakter osv.

Mange av oss har fobier (selv klarer jeg nesten ikke engang å skrive ordet rotte), men kanskje vi burde bruke litt mer energi på det som virkelig er ille her i verden.
Og skal alle beskyttes mot absolutt alt de er redd for (eller kan få hjerteinfarkt for eller få nervesammenbrudd av), kan vi se at verdens ormer, rotter og kakkerlakker straks må utryddes

Eller for å komme med et seriøst eksempel: Begge mine foreldre døde av sykdommer som er mye omtalt i media. Mens de var syke, var det stadig avisoverskrifter som ropte mot meg om den høye dødeligheten disse sykdommene hadde. Ikke særlig hyggelig det heller, men verden kan ikke stoppe opp fordi om jeg har en syk forelder. For meg hadde en likdrakt langt være å foretrekke framfor de tabloide overskriftene, for å si det sånn. Vi er ikke like, men det er umulig å ta hensyn til alle hele tiden. Og litt får man jo tåle.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jaha. Till de flesta tidigare inläggen. Kommersialisering har funnits så länge det funnits pengar. Eller byteshandel... Det ligger i människans natur att försöka tjäna så mycket som möjligt för att öka sitt välstånd.
Enig, Peter. Det må være lov å prøve å selge varer, uansett hva de er, så sant de er lovlige å omsette. Det finnes for meg mye verre markedsføring enn Halloween-reklamer, reklamer som kan gjøre større skade på lengre sikt (for eksempel sementere kjønnsstereotypier.)

Hilsen Merete - som aldri har feriet Halloween, men som iallfall prøver å huske å kjøpe sukkertøy til smårollingene.
Svara med citat