Citat:
Ursprungligen postat av litentuva
Nu i våras och somras tyckte jag att det var dåligt med sista minuten och dyrt oavsett tid på säsongen. Vet att många skrev om det här på forumet och att det precis som Arne skrev även höjdes priser när trycket efter resor blev för stort. Har också för mig att den ekonomiska krisen gjorde att bolagen drog ned på resor vilket gjorde att de resor som fanns gick åt. Eller minns jag helt fel?
|
Instämmer helt. Jag var en av dem som beskrev den iakttagelsen. Från att tidigare ha kapprustat i ökat utbud och större försäljningsvolym gjorde de stora charterbolagen rejäla bantningar i utbudet, med resultat att det man hade såldes till ordinariepris och betydligt mindre som sistaminuten. Det hela har bekräftats i artiklar i pressen senaste veckorna. Där rapporterar bolagen att man trots finanskrisen har fått till bra resultat för den gångna säsongen bl a genom ovanstående agerande.
Men sen vet vi ju ändå inte hur det blir 2010. Kanske drar kapprustningen igång igen .... till gagn för oss resenärer. Vem vet.
I avvaktan på det får vi väl trösta oss med att utbudet av lågprisbiljetter för flyg har tagit lite fart igen under hösten. En tröst om man kan tänka sig det som alternativ, och fixa boendet själv på plats.
/

Mats