Ämne: Nicky Hopkins
Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-27, 17:25
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Nicky Hopkins

Jag inser att detta är en hopplös fråga men är det någon här som råkar ha kvar ett ex av Nicky Hopkins LP "The thin man was a dreamer"? Och som skulle kunna överföra den till något annat format? Till och med en kasett skulle vara kul.

Den plattan är en riktig nostalgitripp för mig och den är omöjlig att få tag på. Jag har försökt under många år! Jag hade en kasett för många år sedan, men den var inspelad på en spelare som var sliten och bandet gick för fort när skulle spela upp den igen.... Sedan försvann det i någon flyttning... Eller med något ex...

Jag vet inte om den håller idag (tveksamt...) men det skulle vara kul att höra den en gång till.... Som sagt nostalgi.

För er som inte vet vem Nicky är, så har han spelat med Rolling Stones i många år! Det är han som normalt sett spelar piano både på deras turnéer och plattor. Kolla omslagen så ser man hans namn. Och så har han gett ut några egna plattor.

Faan. Jag börjar bli som min gamle fader.... Han gillade att köpa och lyssna på 40- och 50-tals Jazz. Helst storband. Ellington osv... Från hans ungdom när han var ute och dansade... Jag har hans plattor kvar och det händer att jag lyssnar på någon ibland eftersom det är den musiken jag är uppfödd på.

Men jag svor tidigt på att jag inte skulle göra likadant. Dvs fastna i en viss musik. Och ändå så sitter jag här och frågar efter en platta från 70-talet...

Äpplet faller tydligen inte så långt från Päronträdet....
Svara med citat