Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Debacle. Tillkortakommanden i övärlden
Del ett.
Vi ska här förnöja våra Kalimeravänner med ett antal tillkortakommanden vi drabbats av under vårt idoga resande i arkipelagen. Att skratta åt i efterhand- heltvisst- men så lagom muntert när det på plats inträffade.
......................
Natten räddades dock föredömligt av att en äldre man i skepnad av rumsraggare väntade vid kajen På Milos och eskorterade oss upp till en mycket fin och prisbillig studio just bredvid kyrkan.
Arne och Birgitta
Fortsättning följer…
|
Kul!
Min fantasi har värkt fram en tänkbar variant av den forstättning som utlovas. Spänningen är ju oliiiiiiidlig så den vill jag inte skada genom att avslöja min gissning nu. Ser fram emot fortsättningen.
Citat:
Ursprungligen postat av yannis
Debacle. Del två.
När man har Arne till följeslagare är det inte svårt att gå vilse.
Jag vill inledningsvis säga att jag för många år sedan slutade föreslå vägval, han tror mig inte.
...............
Ja, detta är några av våra irrfärder vi varit med om på öarna. Jag förstår att vi ej är ensamma om att ha dylika dråpliga tillfällen i bagaget, eller hur?
Birgitta
( Med tvekande tillstånd av Arne. Det halva GPS-löftet gjorde susen. )
|
Tack för härliga nyårsskratt. Jättekul läsning. Och mycket trösterikt att få höra att det finns de som har sämre minne än jag.
Synd att jag inte fick det fina tipset om GPS-en tidigare. Då kunde man ju temporärt "försämrat" minnet ytterligare. Mitt dåliga dylikt har förvisso tagit ut mig och hustrun på en del nattligt letande efter återvägen till vårt hotell. Det har dock inte varit i sådan omfattning att det renderat någon GPS av den anledningen (tror jag). Däremot fick jag en i present på min 60-årsdag i våras. Men men..... efter att ha läst detta anar man ju ett tänkbart samband ändå.

Mats