Citat:
Ursprungligen postat av miss piggy
Den platsen ni bodde på ser jätteskön ut janeric! Vi funderar dock lite på pool om det nu är iskallt i vattnet och då är utbudet bättre på Paros/Antiparos.
|
Visst, pool i all ära. Vi bodde med pool på Naxos och det var skönt och smidigt men vi saknade aldrig poolen då vi bodde i Kamares. Sedan märker ju inte barnen på samma sätt som oss vuxna att det är kallt i vattnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Karin T
Även vi har bott i rummet med altanen på nedervåningen. Det var perfekt. Tyvärr har det inte varit ledigt de två senaste gångerna vi varit där.
Eftersom Kamares ligger i en vik, så tror jag att vattnet kan hålla helt OK temperatur även i maj. I slutet av juni har det nästan varit för varmt.
Perfekt för barn!!
Karin
|
Då vi kom dit så var det inte ledigt men vi bodde en natt på övervåningen i ett litet rum och fick den fina lägenheten efter det. Det var helt klart värt att tränga ihop sej en natt för att sedan bo i lägenheten.
Citat:
Ursprungligen postat av miss piggy
Hej igen!
Nu har vi äntligen bestämt oss för att det blir Sifnos.. !
Vi funderar även på att bo på ett par olika platser så kanske blir det både Vathy och Faros eller någon annan by/stad?
På förhand tack för hjälp! 
|
Vi har åkt till Vathy några gånger men knappt stannat där, har liksom inte känts rätt.
Att bo på olika platser på Sifnos är lite överkurs, hyr en bil kanske för flera dagar och åk runt lite i stället. Jag kan tänka mej att ni kan få en hyrbil väldigt billigt i lågsäsong. Vi hyrde bil i samma hus som vi bodde men bara en dag. De frågade hur mycket vi ville betala och jag fick bilen för skambudet jag gav.
Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN
Om jag hade rest med yngre barn hade jag absolut valt att bo i Kamares. Där finns ju allt inom räckhåll och en fin, barnvänlig strand dessutom. Faros ligger väldigt off i sammanhanget, tror att ni tröttnar ganska fort på att bo där. Särskilt eftersom det är lågsäsong. Vathy kanske är bättre men av dessa tre är ändå Kamares bäst, i mitt tycke.
Carina
|
Kan bara hålla med.
Citat:
Ursprungligen postat av friss
Biluthyrningen ligger precis efter boendet som det skrivits om här. Missa inte den italienska restaurangen(tror där låg 2 sidan om varandra), den jag menar är den första från hamnen. Vi åkte buss upp till Apollonia också ett par kväller, väldigt nära och enkelt, där var väldigt mysigt uppe. Vi hade en son på 2 1/2 år med oss och han trivdes kanon på Sifnos precis som vi.....
|
Det finns flera biluthyrningar runtom där, vi hyrde av den som fanns i samma hus.
Vi åt på den första (från hamnen) Italienska restaurangen men Sara (4 månader då) trivdes inte riktigt då det blev många bussar stående längs gatan då en båt kom. Blev väl inte bästa miljön där då.
Vi åt Take Away från många restauranger under tiden vi var där, fungerade kanonbra då Sara inte ville åka med ut, jag hämtade maten och så åt vi på altanen.
Mvh Janérik