Tips nr 1
Utnyttja Kalimera till max. Läs från startsidan om olika resmål och fortsätt på medlemmarnas trådar på de resmål som verkar intressanta. Ni kommer att finna att uppfattningen om vad som är favoriter varierar.
Tips nr 2
När ni funnit några intressanta alternativ så kan ni för en liten penning beställa Kalimeras resmålsguider för de aktuella platserna för att få mera kött på benen.
Genom ovanstående kan ni bättre värdera de personliga tips som ni bett om och säkert kommer att få en hel del av.
Citat:
Ursprungligen postat av fridac
Vi är ute efter ett ställe där det finns fina stränder med mycket sol och bad. Ett ställe som är lugnt och skönt, men ändå inte helt dött, utan gärna lite uteliv, shopping, restauranger osv. Vi ser gärna att det inte är för "turistigt" med försäljare som pratar svenska och aftonbladet i kioskerna, men ändå ett ställe där det finns god service.
Kanske svårt att få till allt på ett och samma ställe, men jag gör ett försök här
|
Efter att ha lämnat tips nr 1 och 2 ovan kan jag med gott samvete lämna mitt personliga tips som är Karpathos. Jag tycker faktiskt att man där kan få till allt på ett och samma ställe.

Mats