Ämne: Nicky Hopkins
Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-13, 19:44
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nicky Hopkins

Jotack, det har löst sig. Han var ett rätt flitigt bi Nicky...

STORT tack till Athanasia som tog sig tiden och jobbet att fixa den. (Jag återkommer snart... )

Och med nostalgins hjälp håller den faktiskt hyfsat fortfarande. Plattan är väldigt "spretig" i sin stil och egentligen förstår jag inte riktigt hur vi kunde fastna så för den då. Det var ju Disco som gällde egentligen. Början på 70-talet... Temptations Masterpiece osv...

Det är lite pianoklink, delvis lite Billy Joel-typ med någon dragning åt Mike Batt ibland. Och så flippar han ut ibland... Snuddar nästan åt symfonirock-hållet...

Så om ni nu kan skicka en lagom varm och skön sommarlördagskväll, en eller ett par plattor mellanöl, TT eller Pripps går bra, och några gamla polare så är jag nöjd...

Så man slipper denna eländiga Skånska vinter med snö, kyla, blåst och annat elände som gör att att man inte kan ut och köra båge...

"Riktiga män kör stora maskiner på två hjul..."

P.S. Till Charleston. Han gjorde minst två egna plattor. Skulle inte förvåna mig om gjort ännu fler. Jag har den andra men den är inte alls lika bra som "The Tin man..." Men det är kanske nostalgin som gör den värderingen...?

Senast redigerad av Peter den 2010-01-13 klockan 19:50. Anledning: Tillägg
Svara med citat