Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-19, 18:35
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Hej! Så jobbigt att behöva skiljas från sina djur!
Ja, det är hemskt, men ibland måste man...
Citat:
Men är det så besvärligt för katter att flytta verkligen? Är det så illa att vara katt i Grekland?
Mina katter har flyttat runt med mig cirka 8 gånger till olika lägenheter i Borås, så de är rätt vana. Men det har inte varit några längre transporter. Det längsta de suttit i en bur har varit 6 timmar tror jag.
Citat:
En katt på tio år är väl inte så farligt gammal? Katter kan ju bli över 20 år..
De är ju inte purunga längre heller (även om rödingen fortfarande beter sig som en kattunge och ibland är lite för nyfiken
Citat:
Fast det beror väl på hur du kommer bo på Naxos? Är dina katter innekatter? Om du kan hyra ett litet hus så borde väl katterna trivas?
Vet ännu inte hur jag kommer bo. Boendet är inte klart ännu men förhoppningsvis kan det blir ett mindre hus. Och ja, missarna är innemissar! Fast fick de välja hade de gärna strövat fritt, åtminstone rödingen.
Citat:
Tror inte att resan blir så jobbig, om du flyger kan du väl ha dem i en bur inne i kabinen?
Nja, man får ta med två katter i kabinen, men bara om de får plats i samma transportväska. Väskan måste gå in under stolen framför och inte vara större än 40x25x23 cm. Och riktigt små är de inte! Tar jag med dem måste de åka i lastutrymmet.
Citat:
Ok, resan kanske blir lite jobbig men sedan är ni ju där och stannar där. Katterna lever ju i nuet och känner inte att "oj vilken jobbig resa det var"
Sant. Men det är ju transport till Arlanda cirka 1 timme, incheckning och väntetid låt säga 2 timmar. Restid 3,5 timmar. Sen ska man packa sig iväg från Atens flygplats till hamnen, 1 timme (?) plus väntetid. Sen färja 6 timmar plus väntetider. Och SEN är man framme, efter över 13 timmar. Kan ta hur mycket längre tid som helst om man har otur och inte kan passa in en bra färja. Önskar jag hade en privatjet
Citat:
Dom är väl nöjda att få vara där du är?
Klart de föredrar att vara där matte är, de är riktiga morsgrisar båda två och hänger efter mig hela tiden! Men att ha de instängda och inte kunna öppna dörren när det är 30 grader ute kan vara lite jobbigt för den lurvigare missen. Klart man kan fixa nätdörr, men orkar man då stå ut med deras skrik om att få komma ut? Åh, jag vet inte... Tänk om jag ska hem igen då? Kan ta EVIGHETER då innan man har papperena i ordning och aldrig i livet att jag lämnar de i Grekland!

Citat:
Hoppas i alla fall att du hittar en bra lösning som känns bra för dig!!
Tack! Jag fortsätter hålla tummarna att min väns mamma vill ta dem. Då kan jag i alla fall hälsa på dem framöver och så är de kvar "inom familjen"
Svara med citat