Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-19, 20:42
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Båtluff vs charter

Intressant diskussion det här, har förstått att här på forumet är det mest sk. "backpackers" eller som dom kallas också "båtluffare" Det är ju jättebra att det finns olika sätt att resa. Just nu vill jag resa på en av ett bolag anordnad resa, t.ex -08 då jag för första gången åkte med min dotter, utan att veta nått om allt runt omkring (incheckning, boardingcard, gate osv.) Det var faktiskt pirrigt. Då var det skönt att ha ett servicekontor att gå till om det var nått. Var på deras "välkomstmöte" också, tyckte det var ett bra tillfälle att få ett första intryck och humm om Rhodos, sen att jag redan visste det mesta från Jannes guide är ju en helt annan sak. Vi var ju där när jordbävningen var, o då fick vi jättebra info om vad som skett osv. från kontoret.
Andra gången, nu i somras så åkte jag tillbaka med sonen, för jag trivdes på hotellet, och att dotter hade gjort sonen så nyfiken på stället. Då var jag inte en enda gång på servicekontoret, tyckte inte att jag behövde det. Nu till sommaren så åker jag tillbaka igen, ska testa detta med att åka helt själv, kanske inte passar mig alls, vem vet.
SEN kan jag kanske känna mig redo för att gör ALLT med resan själv....

Förresten:
Om jag packar allt jag ska ha med mig på resan i en ryggsäck istället för en resväska på hjul, får jag också kalla mig "backpacker" fast jag åker på charterresa???
Svara med citat