Sv: Finns det några substitut till Kreta?
Jag missförstår dig absolut på rätt sätt, men det finns intet substitut för Kreta men däremot många andra fina platser att besöka.
När vi kör bil ned till Kreta på höstarna försöker vi alltid avsätta ca 2 veckor till Peleponessos. Lite annorlunda men med fantastiskt mycket att uppleva och beskåda, så jag håller helt med Admirala och xenos.
Vilken del av Kreta som är bäst är ju en smaksak, norra, södra, västra eller östra, varje del har sina förtjänster.
Efter snart 20 år på Kreta med basläger i Chania hittar vi fortfarande nya upplevelser till fots, med bil eller båt och platser på västra delen som är nya för oss.
Vi har utforskat även de övriga delarna rätt noga men har fastnat mest för västra, vilket säkerligen beror på de människor man träffat och de vänner som man har där.
Alla har vi väl våra favoritställen och utifrån dessa jämför vi andra, vilket är mänskligt tror jag.
När man kör omkring på Peleponessos känns det lite på samma sätt även om mycket är annorlunda mot Kreta, men något som jag vill varmt rekommendera.
lars
Kriti stin kardia mou
Senast redigerad av lars den 2010-01-20 klockan 12:10.
|