Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-20, 14:13
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Paittas Visa inlägg
Eftersom vi tycker om både att resa och om djur så tycker jag att vi har hittat "den gyllene medelvägen".
Vi är nämligen ofta "reservhusse/matte" till vänners/bekantas husdjur, både katter och hundar. Fungerar utmärkt.Och vi kan resa när vi vill.
Jag ska tänka på det i framtiden, och inte skaffa fler egna djur
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Precis som Stina har jag två innekatter - och de blir sannerligen inte tuffare med åren, tvärtom, de blir mer och mer fästa vid sin hemvana miljö.
Jo, fast mina har ju flyttat cirka 8 gånger i sitt liv redan, och har dessutom blivit medsläpade runt halva Sverige när jag besökt släktingar. Varje gång har de funnit sig till rätta inom några minuter. Så på den punkten är de ju rätt härdade...
Citat:
Att släppa ut ett par svenska innekatter i Grekland skulle jag inte ens drömma om. Kvarterets strykarkatter hade gjort slarvsylta av dem.
Aldrig i livet! Vete sjutton om jag skulle våga släppa ut dem här ens, trots att jag bo i hus sen ett par veckor tillbaka. De har ju aldrig varit ute ensamma förut (eller nja, förutom en gång när de rymde...).
Citat:
Och att hålla dem inne i Grekland vore hopplöst svårt! Man vill ju öppna och vädra när det är så varmt, säkerhetslösningarna för katterna skulle bli oöverstigliga att genomföra.
Ja, det var ju just det... undrar om man kan fixa nätdörr i "pansarnät" som står emot klor?
Citat:
Och jag gissar att ENIAC:s boenden på Naxos inte är av det allra rymligaste slaget.
Tanken är väl att det ska vara på åtminstone 50 kvm. Jag har ju bott i diverse lägenheter genom åren och de har alla varit strax över 50. Klart att de inte skulle klaga om de fick lite mer utrymme att springa på. Ska försöka få tag på ett billigt, mindre hus med terrass eller balkong. Om balkongen är placerad på ett smart sätt och tillräckligt högt upp skulle inte ens inhägnad behövas. Vore super! Fast jag skulle ju inte ta med missarna...
Citat:
ENIAC, jag håller tummarna för dig!
Tack, det behövs!
Svara med citat