Tack Peter för många kloka ord.
Jag har försökt hitta fodervärd men utan resultat. Hoppet står fortfarande till en väns mamma, men hon ville fundera lite. Hoppas det blir ett positivt svar, det börjar bli svårt att skriva på tangentbordet med hållna tummar...
Som du säger är det alldeles för tidigt att låta missarna komma till de evigt gröna ängarna, och dessutom tycker jag inte att man ska avliva friska djur. Särskilt inte om anledningen är att man vill ut och resa.
Innätning av balkong/terrass kommer tyvärr inte på fråga eftersom pojkvännen totalvägrar, men däremot nätdörr går ju att fixa.
Och sen har vi ju det där med läskiga småkryp... jag visste inte att det fanns giftiga tusenfotingar i Grekland? Låter onekligen inte bra. Mina pälsansikten tuggar på allt som rör sig (fast inte getingar, de har de lärt sig den hårda vägen) och skulle således gärna gnaga i sig en tusenfoting. Jag ryser av blotta tanken på att se dem tugga på en kackerlacka... fy. Giftiga är de inte, men de bär på en massa bakterier som säkerligen inte är så hälsosamma att få i sig. Kackerlacksprayen däremot biter som tur är inte på katter, så den behöver jag inte oroa mig för.
Ja, jag vet inte hur jag ska göra.. känner mig ganska så uppgiven.
Jag fortsätter hålla tummarna så länge. Kanske Fru Fortuna är med mig för en gångs skull.