Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-26, 14:24
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Men va svårt det blev!

Hej Ingela!
Jag har faktiskt varit på alla 5 öarna du räknar upp, med mindre barn, från 2 och uppåt .... Men iofs inte i aug, utan under juli...
I år ska vi till Skiathos med minsta tjejen som fyller 4 när vi är på ön .
Angående Skiathos så har min erfarenhet varit att det tyvärr varit knökafullt på hemresan (Och även på ditresan då vi åkt senare på dagen). Vid några tillfällen har vi fått promenerat från Vromolimnos till Megali Amos, när typ 4:e bussen bara passerat förbi, absolut "stinnkilad". Ett tips är ju att alltid åka längst ner, till Banana osv. Då får man iaf oftast sittplats på hemresan. Vi har tänkt kombinera bussresorna med hyrbil, taxi och ev taxibåt om någon sådan finns tillgänglig? Sen åker man ju över till Tsougria mm....
Thassos är en jättefin ö som jag skulle rekommendera för resande med barn, om det inte var att vi nästan fick semestern förstörd av myggen. Ingenting hjälpte ..
Naxos var den blåsigaste ön jag varit på, men mycket fin med jättefina stränder mm. Vi hade inga problem med ditresan, men tillbaka fick vi ta en stor färja kl 05.00 pga blåsten...men vi kommer helt klart att återvända hit.
Karpathos är ett bra alternativ. Dock badade vi inte en enda gång i Pigadia, utan tog buss eller hyrbil till de finare stränderna. Bystranden är ju helt kass . Jag gillar inte att behöva gummiskor för att kunna bada... Bor man i Lefos el Ammopi så har man ju riktigt fina stränder inom räckhåll. Dock är bussarna inte alls så överfulla, så det funkade bra.
Till sist Kefalonia som är en riktig diamant! Bor du i Lassi så finns det 2 kanonstränder i byn. Det är dessutom gångavstånd till Argostoli. På forumet finns mycket att läsa om ön..
Jag skulle definitivt välja Kefalonia av dina alternativ
Hälsar C@nny
Svara med citat