Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-26, 15:50
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Men va svårt det blev!

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Jag vill inte hålla med om att stranden i Pigadia är helt kass som du skriver C@nny! Kanske var du bara närmast stan? Ju längre bort du går ( stranden är flera km.) ju finare blir sanden. Fast den är nog inte så bra för småbarn i alla fall, för det blir djupt fort och vågorna kan vara stooora!
Ammopi och Lefkos är bättre stränder för små barn.

Håller med om att Kefalonia eller Thassos passar bra för barnfamiljer!

Katitzi
Så här var det. Vi kom till Piagdia efter en lång dags resande . Efter att ha installerat oss på Regina så gick vi ner till bystranden. Det enda vi ville göra var att lägga oss nånstans på stranden, - och bada. Jag vet inte hur långt vi gick, det var en bra bit. Det var ju sand på stranden, som i sig var fin, men problemet var ju att man ville ner i vattnet oxå .
Till slut vinglade de övriga ner på ett av de ställen där man satt upp en pil - typ "här kan ni gå i" .. (man hade rensat bort de värsta stenarna) Jag lade mig ner o solade i stället. Efter 30min hade jag halva stranden i håret pga blåsten. Vi gick då tillbaka till hotellet och poolen. Resten av 2 v-semestern tillbringades i Ammopi, Lefkos m.fl stränder. Det blev några buss & bilresor till andra delar av ön oxå. Vi kommer absolut att återvända nån gång, då ön var jättefin. Vi gillade även byn.
Avsaknaden av en alternativ badvänlig sandstrand på gångavstånd, när man bor minst 2v på en ort, har dock gjort att vi avvaktat en återresa. Lefkos kan ju iofs vara ett alternativ.
Hälsar C@nny
Svara med citat