Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-26, 15:05
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Kan du tänka dig att ha dem på ett katthem, min vännina jobbar ideelt på ett katthem i Haninge tror jag att det är.
Oh... jag vet inte faktiskt. Det känns taskigt att lämna dem på ett katthem där de kan sitta gud-vet-hur-länge utan att få ett nytt hem. Sitta och trängas i små burar och... nej. Jag får ont i hjärtat av blotta tanken. Och tioåriga katter är inte så eftertraktade. Alla vill ha kattungar...

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Mitt råd till dig är att inte ta ner katterna... men om du inte finner en annan lösning så är det inte så problematiskt du tar rabies sprutan i Sverige efter 120 dagar gör du testet i Grekland, Naxos kan ju inte vara utan veterinärer? om inte annat så finns ett bra labb i Aten. Testet är ok ny spruta dagens rabies sprutor håller i 2 år. Alla dessa uppgifter förs in i passet och när du ska åter sverige skall de avmaskas och detta skrivs oxå in i passet.
Lycka till Camilla
Det är många olika bud på detta, men jag har fått rådet att kontakta en veterinär i Grekland. Mail är skickat men känner jag grekerna rätt så kommer de inte stressa ihjäl sig med att svara
Sprutan jag gav till missarna var Nobivac Rabies och den räcker i 3 år.
Naxos kan inte göra någon antikroppskoll, utan då måste man bege sig till Aten. Himla krångel. Tänk om vi människor skulle behöva gå igenom allt detta för att få resa? Allt vi behöver är ett personbevis för att få ett pass - sen är det bara att åka.
Kanske ska jag ta lite rabiessprutor också, vem vet vad jag bär på?
Svara med citat