Citat:
Ursprungligen postat av Stina
Nej! Här måste jag få protestera! Man ska inte avliva ett friskt djur!
|
För tydlighets skulle vill jag säga att jag håller fullkomligt med dig. Men tyvärr kan man hamna i en situation där det är den enda lösningen. Hur tråkigt det än är... Man jag har också avstått från att flytta ner för att undvika att hamna i den situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av monica
Kan du tänka dig att ha dem på ett katthem
|
Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Det känns taskigt att lämna dem på ett katthem där de kan sitta gud-vet-hur-länge utan att få ett nytt hem. Sitta och trängas i små burar och... nej. Och tioåriga katter är inte så eftertraktade. Alla vill ha kattungar...
|
Det är vare sig någon bra eller snäll lösning att lämna dem på ett katthem. Vad ett katthem eller organisation bäst kan hjälpa till med är en direkt omplacering.
Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
...du tar rabies sprutan i Sverige efter 120 dagar gör du testet i Grekland.
|
Tror jag inte accepteras. Det måste nog vara dokumenterat att sprutan tagit annars kommer de nog inte in i Grekland. Risken finns att de hamnar i karantän. Testet måste göras i Sverige och föras in i katternas pass. Hur skulle det bli om sprutan inte tagit? Då är katterena utan skydd! Det är inte helt ovanligt att rabiessprutan inte tar första gången! Men kolla det för säkerhets skull.
Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Kanske ska jag ta lite rabiessprutor också, vem vet vad jag bär på?
|
Rabies är nog ingen större fara... Men en räjäl dos Anti-Greklandsvirus vore nog inte fel!