Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-06, 17:03
Mica Mica är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Oväntat besök

Vattenläcka?...tja. Fukt?...ja. Fuktskada?...nja. Bryta upp köksgolvet?...kanske. Bra svar jag får.
Oavsett vad så droppar det inte vatten i någon lägenhet och så är det ju helg och då avstannar tydligen vattenläckor med dess följder. Arbetet med vad det nu är som är fel återupptas på måndag.

Skippade Gevalia och bjöd det gäng som slitit hårdast med att hacka is och snö från tak och samtliga balkonger på värmande glögg. Trots snurren under gårdagen tänkte jag att det kanske ändå inte är så dumt att få ett nytt köksgolv. Eller så kom tanken av att jag också försåg mig av glöggen.

I morse kom förvaltaren och en man med en rulle meterbred gladpack(?) under armen och tittade till det hela. Och nu har Securitas, ja Securitas, varit här och kollat läget. Fram till nu har Securitas för mig varit ett vaktbolag men har nu lärt mig att de även har skadejour för fastigheter.

Nu ska jag ta bort stigarna av tidningar i lägenheten och kanske, bara kanske skura golv. Och inte öppna om dörrklockan ringer.

Mica
Svara med citat