Sv: Solskenshistoria
Jeg har en som begynner dårlig, men som har en lykkelig slutt.
Noen norske venner av meg spaserte hjem fra en taverna på Kos nå i september. Da de gikk forbi en søppel-kontainer, hører de svake skrik nede blant søppelet. De får tilkalt noen gutter fra nabolaget, samt dama som eide kontaineren, og sammen får de av lokket. Under flere søppelposer, finner de en sammenknyttet pose og i den er en gjennombløt kattunge. Guttene kunne fortelle at de hadde sett en annen guttunge sparke en kattunge som en fotball tidligere på kvelden, og at han hadde sparket den i vannet. Det var antagelig denne kattungen, for den var bløt av saltvann.
Mine norske venner tok med denne katten tilbake til hotellet vårt, og kjøpte med seg kattemat på veien. Den spiste bra og drakk melke- og vannblanding, og sov mer eller mindre gjennom natten i en pappeske på rommet deres.
Disse nordmennene var egentlig på Rodos, og det passet litt dårlig å ta katten med seg. Men på hotellet hos oss var det et tysk ektepar som straks adopterte katten. Og dagen etter var papirene i orden, og lille "Lucky" er nå tysk statsborger.
Det ble jo en solskinnshistorien for denne katten! Den guttungen som hadde sparket den i vannet, skulle jeg gjerne hengt opp etter ørene på torget!
|