Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-03, 17:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Tavernafrågor

Greenpeace var ett smart ställe. Köket var inrymt i en flyttbar container, toaletterna bajamajor osv - allt ordnat för att lätt kunna klappa igen för vintern, alltså.

Och med tanke på de enkla förhållandena var det imponerande bra mat de fick till. (Extra bra smakade den de dagar de spelade grekiskt i högtalarna, vissa dagar var det lite tristare amerikansk musikrepertoar).

Den bakade fetan åt jag också - men jag tyckte faktiskt att den var godare på Pelagos, den var lite för lös och rinnig för min smak på Greenpeace.

Sitter och funderar på vad som var det godaste jag själv åt på Karp och kommer fram till följande:

* hela middagen på Under the trees

* squashbullarna, spenatpajen och framför allt saganakin på Orea Karpathos. (Osten var inte kefalotiri eller graviera, den började på m- tror jag, nån som kan hjälpa mig med namnet?)

* den sprött friterade zucchinin på tysketavernan I Kriti i Arkasa. Hemskt ställe, tyska menyer, man blev tilltalad på tyska men in kommer en sanslöst fin zucchini. Ack vad jag bedrog mig.

* gyro med pita i hörnet vid taxistationen i Pigadia, tis Erasmias hette stället och deras gyro var enkel, fräsch och gott kryddad.

Jag vill tillbaka
Svara med citat