Ämne: agia galini
Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-25, 08:14
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: agia galini

Jeg hadde heller ikke sett spørsmålet før nå, men synes Agia Galini er verdt et svar.
Vi har som regel hatt base på nordsiden av Kreta når vi har vært der, men har flere ganger overnattet i Agia Galini når vi har leid bil og tatt turen over til syd-siden av Kreta, og også besøkt byen på dagsturer. Jeg har alltid hatt en spesiell forkjærlighet til denne byen og menneskene der, uten at jeg er helt sikker på hvorfor. Det er mange turister i byen, selv om det langt fra slik det er på de mest utbygde stedene i nord. Byen har likevel beholdt sin sjarm og sin sjel på en spesiell måte, i alle fall opplever jeg det slik, og det er et av mine favorittsteder på Kreta.

Gode tavernaer og billige overnattingsmuligheter er heller ikke negativt.

Et lite spesielt tips: Hvis dere leier bil, så kjør gamleveien via Melambes over til hovedveien mot Spili og Rethymnon, eller helst i den andre retningen. Når man kommer opp i høyden, får man en fantastisk utsikt mot havet og østover mot Messara-sletten og området syd for denne. Og selv om veien er bratt, er den ikke ubehagelig for personer som ikke liker høyder, det er ingen spesielt bratte stup å forsere. Jeg kjører gjerne over øya fra Rethymnon først og fremst for å få med meg denne nedstigningen mot Agia Galini!
Svara med citat