Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-28, 18:33
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Andros-Tinos-Syros

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Syros -Tinos- Andros skulle jag lägga rutten för att vara närmast när ni ska hem.
Nja... Måste nog säga emot dig där... Tinos har mycket bättre och tätare förbindelser med Rafina än Andros. Trots att Andros ligger närmare fastlandet som du säger. Men det finns ju en del båtar från Andros också som kanske passar? Både Andros och Tinos brukar ha enstaka förbindelser med Larvio och Pireus också. Syros har idag enbart färjor till Pireus. Märkligt men så är det.

Så generellt sätt är det bäst att avsluta med Tinos. Men det utesluter ju inte att det finns en båt från Andros som passar. Det är ju bara att kolla på GTP innan resan.

Vad ni gör... Börja inte på Tinos för då kommer ni inte att komma vidare till Andros och Syros... Eller hur Lissi...?

I år finns det en Blue Star som går från Syros till Pireus 3 - 4 dagar i veckan som ska vara framme 06.00! Kan vara ett intressant alternativ om man har fm-flight hem och vill undvika övernattning på fastlandet! Det blir en lång seg dag men...

Personligen tycker jag inte det spelar någon roll om man kommer in till Pireus eller Rafina på hemvägen. Om man lyckas passa så man kan åka direkt till flygplatsen vill säga. Det skiljer 30 - 60 min med bussen bara... Måste / vill man övernatta, utanför Athen, är i princip alltid Rafina bästa alternativet.
Svara med citat