Citat:
Ursprungligen postat av våga
Hej!
Jag vet ju inte hur beroende ni är av bekvämlighet men om ni står ut med att bara få vila/sträcka ut er i några timmar är ett alternativ att komma in med Blue Star till Piraeus nån gång mellan midnatt och ett på natten, ta flygbussen till flygplatsen, (det tar ca en timme den tiden på dygnet), blåsa upp några billiga badmadrasser och ta sarong eller handduk som täcke. Ofta kan man hitta en hörna inne i avgångshallen, risken är att man blir väckt ett par gånger under småtimmarna. Ett alternativ är att sova utanför flygplatsbyggnaden, där brukar man få vara mer ifred. På morgonen vaknar ni utan stress, fräschar upp er, äter frukost, checkar in och utforskar tax free...
Detta hemresealternativ är det jag själv oftast väljer. När det gäller säkerhet etc har jag aldrig känt mig otrygg varken inne eller utanför flygplatsbyggnaden. Badmadrassena kastar ni efter användandet så slipper ni släpa på extra bagage.
Lycka till med hemresan!
Våga
|
Precis sådär gör jag med! Fast jag brukar smita in och lägga mig på silvriga mysiga soffor som är tillgängliga från klockan 24.00 ungefär till 6.00, sedan kommer det greker och jagar iväg en (det är egentligen avstängt där och man får inte ligga där, men alla gör det i alla fall). Sofforna finns vid McCafé och Mcdonalds.